Instagram

Follow Me!

Tea & a book

Tea & a book: Feed Your Wanderlust van Anne de Buck

januari 20, 2019
review feed your wanderlust anne de buck

Er is niets lekkerder dan ‘s avonds met een kop thee en een boek op de bank kruipen. Vooruit, deze keer lag ik in de zon op een strandbedje op het Kaapverdische eiland Sal, maar dat verandert niets aan mijn statement. Daarom ben ik deze rubriek gestart, waarin ik jou één keer per maand alles vertel over een boek. Daarbij geef ik je ook nog een tip voor een thee die perfect bij het boek past. Genieten, right? Deze keer review ik Feed Your Wanderlust van Anne de Buck, bekend van travelblog Your Little Black Book.

Dat ik gek ben op reizen, wist je waarschijnlijk al en nu is het ook bevestigd door Anne de Buck herself. In Feed Your Wanderlust vind je aan het begin namelijk een test of jij over het Wanderlust-gen beschikt. Ik was er al niet zo bang voor, maar ik kon bijna alles met ‘ja’ beantwoorden. Ik ben dan ook heel benieuwd of Anne nog onmisbare traveltips heeft die ik nog niet kende. Let’s find out!

Van drukke stad naar palmboom

Anne beschrijft in de inleiding van haar boek Feed Your Wanderlust hoe haar reisvoorkeuren zijn  veranderd. Haar hart ging vroeger sneller kloppen bij de gedachte aan drukke, hippe steden – ze schreef er het boek Wanderlust over – maar tegenwoordig zit ze liever in haar boho jurk onder een palmboom en dat vroeg om een nieuw boek. Nu ik niet meer studeer en dus eindelijk verder kan kijken naar goedkope tripjes binnen Europa, wil ik graag wat reisinspiratie op doen. In het boek staan naast algemene reistips ook must do’s voor een aantal specifieke landen en streken. Na het lezen van Feed Your Wanderlust, weet ik in ieder geval zeker dat ik naar Mexico wil en staat Santorini bovenaan mijn citytrip-wishlist. Missie geslaagd, Anne!

Speciale aandacht is er in het boek ook voor waarom reizen zo gelukkig maakt – waar ik het helemaal mee eens ben – en onthaasten. Een hot topic de laatste tijd en ook voor mij is rust pakken de laatste tijd heel belangrijk geworden. Anne’s verhaal over onthaasten is misschien niet per se vernieuwend, maar het is altijd goed om te lezen hoe andere bloggers dit aanpakken en dat je niet de enige bent die worstelt met de balans tussen ‘aan’ en ‘uit’ staan.

Feed Your Wanderlust: een aanrader?

Feed Your Wanderlust is een heerlijk boek om bij weg te dromen en na te denken over je volgende bestemming. Het leest fijn weg en er staan leuke tips in. Verwacht geen baanbrekende adviezen als je zelf al veel reist, maar wel kleine ‘oja!’-momentjes, die je reis net even wat toffer/relaxter/interessanter gaan maken. Verder is het ook gewoon een heel vermakelijk boek om te lezen voor iedereen die ook enorme wanderlust heeft en de wereld wil zien.

Enthousiast geworden? Je kunt het boek Feed Your Wanderlust van Anne de Buck hieronder bestellen bij Bol.com.