Instagram

Follow Me!

Tea & a book

Coffee & a book: Leugens & Lattes van Lauren Weisberger

maart 25, 2019

Er is niets lekkerder dan ‘s avonds met een kop thee en een boek op de bank kruipen. Daarom ben ik deze rubriek gestart, waarin ik jou één keer per maand alles vertel over een boek. Daarbij geef ik je ook nog een tip voor een thee die perfect bij het boek past. Althans, dit keer kiezen we bij hoge uitzondering voor koffie, want dat kan niet anders met deze titel. Je raadt het misschien al: vandaag review ik Leugens & Lattes van Lauren Weisberger.

Ik denk dat ik The Devil Wears Prada wel twintig keer heb gezien. Die film en het boek zijn iconisch. Toen ik op een druilerige zaterdagmiddag de boekhandel binnenstapte en Leugens & Lattes zag liggen, maakte mijn hart een sprongetje: het zal toch niet? Maar het bleek wel degelijk de (semi)-opvolger te zijn van The Devil Wears Prada. Dit keer met iedereens favoriete uberbitch Emily in de hoofdrol. Je snapt, dat boek ging mee en ik kroop met een havermelklatte op de bank.

Drama, drama en nog meer drama

Lauren Weisberger’s Leugens & Lattes is een luchtige chicklit met een hoge dosis drama. Emily heeft Runway inmiddels vaarwel gezegd en staat bekend als een van de beste imagomanagers van de hotste sterren. Althans, dat stond ze. De concurrentie ligt op de loer en Emily raakt in korte tijd meerdere klanten kwijt. Ze heeft een opsteker nodig om weer aan de top te komen.

Die mogelijkheid doet zich voor als voormalig supermodel Karolina onterecht wordt beschuldigd van rijden onder invloed met kinderen in de auto. Het hele land spreekt er schande van en het lijkt erop dat Karolina alles kwijtraakt: haar man, haar kind en ook haar carrière. Emily pakt haar kans en probeert samen met haar vriendin en ex-topadvocate Miriam haar naam te zuiveren en te achterhalen wie haar erin heeft geluisd. Dat leidt tot hilarische situaties en juicy roddels. Oh, en natuurlijk draagt ook ijskoningin Miranda Priestly haar steentje bij.

Leugens & Lattes: een aanrader?

Leugens & Lattes is een heerlijk boek dat makkelijk wegleest. Het is vlot geschreven, er zitten genoeg grappige gebeurtenissen en juicy ontdekkingen in en je kunt het maar moeilijk wegleggen. Natuurlijk is Leugens & Lattes een voorspelbare roman en is het geen geschikt boek voor iedereen die gek is op spannende detectives. Ben je echter, net als ik, gek bent op een luchtig boek waar je echt even mee kunt ontspannen? Ren dan nu naar de boekhandel of bestel Leugens & Lattes bij onze grote, blauwe vriend. Tip: dit is ook een fijne roman om mee te nemen op vakantie.
*

Dit is een affiliatelink. Dat houdt in dat ik een klein percentage krijg als je het boek via deze link besteld. Dit kost jou verder niets extra’s. Ik heb het boek overigens zelf gekocht en schrijf alleen een review als ik enthousiast ben. Alvast bedankt voor je support, door jou kan ik mijn tijd in mijn blog blijven steken!